Search Engine Marketing - czym jest i na czym polega?

Search Engine Marketing – czym jest i na czym polega?

0 Shares
0
0
0

Marketing w wyszukiwarkach, w skrócie SEM, to jedna z cyfrowych strategii marketingowych, która polega na reklamowaniu witryny lub firmy za pośrednictwem wyszukiwarek. Zamiast umieszczać reklamy w prasie i stacjach radiowych, reklamuje się swoją firmę za pośrednictwem wyszukiwarek, tak aby osoby chcące złożyć zamówienie online znalazły ją jako pierwszą.

Google, Yahoo i Bing to trzy najpopularniejsze wyszukiwarki na świecie. Jeśli masz stronę www bądź sklep internetowy są duże szanse, że ktoś już ją znalazł za pośrednictwem jednej z tych wyszukiwarek. Jednak nie każda witryna pojawi się przed potencjalnymi klientami. Musisz zastosować pewne strategie SEO, aby Twoja strona była widoczna dla większej liczby osób, które szukają tego, co masz do zaoferowania.

Co to jest marketing w wyszukiwarkach?

Marketing w wyszukiwarkach jest jedną z najstarszych form marketingu cyfrowego. Jeszcze w latach 90. firmy powszechnie płaciły za “reklamy” w Google lub Yahoo. W zamian wyszukiwarki te wyświetlały te reklamy na górze odpowiednich wyników wyszukiwania. Z biegiem lat skuteczność tego typu marketingu znacznie spadła. Ponieważ jednak coraz więcej konsumentów czerpie informacje z Internetu, reklamowanie się w wyszukiwarkach stało się dla firm koniecznością. Google, Yahoo i Bing są znane jako “wyszukiwarki naturalne”, ponieważ mają złożony algorytm, który pomaga im znajdować i wyświetlać odpowiednie posty w odpowiedzi na zapytania wyszukiwawcze. Jeśli masz stronę internetową, możesz użyć tych wyszukiwarek do znalezienia wpisu o swojej stronie. Gdy ktoś kliknie link, przejdzie na Twoją stronę i, miejmy nadzieję, znajdzie to, czego szuka.

Dlaczego warto korzystać z marketingu w wyszukiwarkach?

Search engine optimization to sztuka zapewnienia witrynie wysokiej pozycji w wyszukiwarkach, takich jak Google, Bing czy Yahoo. Kiedy ktoś wpisuje konkretne zapytanie, wyszukiwarka wybiera najbardziej odpowiednie linki i posty i wyświetla je w kolejności zoptymalizowanej dla danego zapytania. Jeśli ktoś wpisze w Google “igły do robótek ręcznych”, wyszukiwarka wybierze najistotniejsze linki i posty i wyświetli je w kolejności, która według wyszukiwarki jest najbardziej odpowiednia. Kiedy pojawi się strona z “igłami do robótek na drutach”, będzie ona na samej górze strony, tak aby użytkownik mógł kliknąć link i przejść do strony, na której znajdują się poszukiwane przez niego igły. Jeśli ktoś wpisze w Google hasło “wordpress themes”, wyszukiwarka wybierze najistotniejsze linki i wyświetli je w kolejności, która według wyszukiwarki jest najbardziej odpowiednia. Gdy pojawi się strona pokazująca “wordpress themes”, osoba, która wpisze “wordpress themes”, zobaczy tę stronę na górze strony, tak aby mogła kliknąć na link i zobaczyć, co strona ma do zaoferowania.

2 główne rodzaje strategii SEM

Płatne reklamy: W tej taktyce płacisz za umieszczenie swojej reklamy obok lub ponad wynikami wyszukiwania dla danego słowa kluczowego. Problem polega na tym, że reklamy wyświetlają się dopóki opłacana jest tego typu kampania.

Wyszukiwanie organiczne: Kiedy ludzie wpisują słowo kluczowe, szukają informacji na konkretny temat. Na przykład, gdy ktoś wpisuje “igły do robótek na drutach”, szuka informacji o igłach do robótek na drutach.

Jak zacząć używać SEM w swojej firmie?

  • Określ swoją grupę docelową.
  • Znajdź źródła ruchu.
  • Zoptymalizuj swoją witrynę.
  • Śledź wyniki.
  • Kontynuuj wprowadzanie ulepszeń.
  • Zacznij od początku

Możesz również pomyśleć o zatrudnieniu konsultanta ds. marketingu.

0 Shares
You May Also Like