pozycjonowanie-stron

Czy podczas pozycjonowania stron warto skupiać się innych wyszukiwarkach niż Google?

0 Shares
0
0
0

Gdy słyszysz słowo „wyszukiwarka”, zapewne od razu myślisz o Google. Nic w tym jednak dziwnego. W końcu gigant z Mountain View od lat dominuje na rynku w wielu krajach. A skoro tak, to oczywiste wydaje się, że to właśnie na jego narzędziu do wyszukiwania należy skupić się podczas planowania strategii pozycjonowania stron. Czy jednak na pewno?

W końcu w internecie działają również inne wyszukiwarki, takie jak Bing, Yahoo!, DuckDuckGo, czy też Yandex. Koniecznie trzeba więc zastanowić się nad tym, jakie korzyści strona może czerpać po pojawieniu się w ich wynikach wyszukiwania i kiedy w ogóle warto o to zabiegać.

Ranking wyszukiwarek internetowych w Polsce 2022

Najpierw jednak garść statystyk, które pokażą, jak dokładnie kształtuje się rynek w naszym kraju. Zgodnie z danymi zbieranymi przez StatCounter, udział wyszukiwarki Google w Polsce wynosi obecnie aż 96,56% (stan na kwiecień 2022). Jest to wartość ogromna. Dla porównania, w USA udział wynosi nieco ponad 87%, a w Wielkiej Brytanii niecałe 93%.

Jak natomiast prezentują się wyniki pozostałych wyszukiwarek na polskim rynku? Następująco:

  • Bing (wyszukiwarka Microsoftu) – 2,28%,
  • Yahoo! (z USA) – 0,56%,
  • DuckDuckGo (z USA) – 0,29%,
  • Yandex (firma rosyjsko-holenderska) – 0,19%,
  • Ecosia (z Niemiec) – 0,04%.

Jak widać, przepaść między Google a pozostałymi narzędziami jest olbrzymia. Dlatego trudno dziwić się wielu firmom, że decydują się na SEO przeprowadzanej tylko w obrębie jednej wyszukiwarki. W ten sposób są bowiem w stanie osiągnąć najlepsze rezultaty, przy jednoczesnym utrzymaniu budżetu w ryzach.

Kiedy pozycjonowanie w innych wyszukiwarkach jest opłacalne?

Oczywiście nie oznacza to wcale, że inne narzędzia do przeszukiwania internetu zawsze okażą się bezużyteczne. Warto pomyśleć o nich zwłaszcza wówczas, gdy Twoja firma planuje ekspansję zagraniczną lub już teraz funkcjonuje na innych rynkach, niż polski.

Mowa tutaj oczywiście o krajach, w których dominującą pozycję (bądź zbliżoną do tej, którą może pochwalić się Google) mają inne wyszukiwarki. Doskonałym na to przykładem są chociażby Chiny. W tym państwie zdecydowanie najlepiej radzi sobie Baidu (obecnie niemal 80% udziału w rynku).

W Rosji natomiast od dłuższego czasu można zaobserwować ostrą rywalizację Google z wyszukiwarką Yandex, która o swoją pozycję walczy także w krajach historycznie związanych z Rosją – między innymi w Kazachstanie (udział na poziomie 10%), Kirgistanie (udział ok. 8%), czy też w Uzbekistanie (udział 11%).

Pamiętaj jednocześnie o tym, że monopol Google, jaki da się zauważyć w naszym kraju, nieco inaczej wygląda w innych państwach. Bing na przykład całkiem przyzwoicie radzi sobie w Niemczech, Kanadzie, Wielkiej Brytanii i Austrii.

Yandex z kolei ma spory udział na rynku w Turcji, a w Czechach mniej więcej co dziesiąty internauta korzysta z lokalnego produktu, jakim jest wyszukiwarka Seznam. Na wspomniane różnice w udziałach zwracają uwagę przede wszystkim firmy nastawione na ekspansję zagraniczną. Mowa tu w szczególności o start-upach i przedsiębiorstwach z takich branż jak IT, finanse i nowe technologie. W ich przypadku rozglądanie się za innymi rozwiązaniami niż Google jest wręcz koniecznością.

Jak wygląda pozycjonowanie stron internetowych w innych wyszukiwarkach?

Na koniec warto zadać pytanie, co powinna zrobić firma, która chce spróbować swoich sił poza narzędziem Google. Zasady SEO nie zawsze będą bowiem takie same. Zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę twory „egzotyczne”, takie jak Baidu oraz Yandex.

Sprawia to, że niezbędna okaże się dokładniejsza analiza, dotycząca także specyfiki samego rynku i obecnych na nim klientów. Zasada jest bowiem jasna – pozycjonowanie w innych krajach nie może wyglądać tak samo, jak w Polsce. Ogromne znaczenie ma tworzenie unikalnych, poprawnych językowo treści, jak również właściwe dostosowanie słów kluczowych. Wszystko to sprawia, że bez kontaktu ze specjalistami się obejdzie.

źródło: Agencja Marketingowa Onetrend.pl

0 Shares
You May Also Like